Част от основните функционалности на системата са:

- Следене на движението на камионите в реално време;

- Запис на дата, час, кординати и тегло на контейнерите при тяхното вдигане;

- Цялостен анализ на процеса по събиране и извозване на отпадъците;

- Локализиране и визуализация на местоположението на камиона и времето на изхвърляне.

За целта, на всяко домакинство ще бъде предоставен метален контейнер със съвместимост от 110 литра, който ще бъде оборудван с RFID четец.

В тази връзка Община Берковица е сключила договор с фирмата, която в момента поставя устройства на съдовете за отпадъци за дистанционно отчитане на нивото на боклука. Монтираните датчици следят до колко са пълни с отпадъци кофите за боклук, а чрез специално приложение контролът може да се извършва във всеки един момент.

Датчиците предоставят и информация за текущото местоположение на съдовете за смет и теглото им в момента на изпразване.

С въвеждането на системата, всяко домакинство ще има своя индивидуална партида и ще отчита колко отпадъци изхвърля.

Решението за интелигентно сметосъбиране ще помогне, както за повишаване на чистотата в града и селата и за оптимизация на разхода за тези дейности, така и възможността за справедливо разпределение на такса смет за гражданите и фирмите.