Той посочи, че често в БДЖ жертват графика, за да не се допускат големи инциденти: "Между 40 и 50 инцидента на месец се случват, това е тенденция, която не се е подобрила през последните 12 месеца, но през следващите 12 това ще бъде силно подобрено", заяви Григоров.
По думите му основният проблем, който от холдинга не са успели да решат, е вътрешната организация на ремонтите, "която води до недостиг на подвижен състав и до по-ниско изпълнение на графика", уточни той.
Обществена поръчка за 40 нови вагона ще обяви през следващата седмица БДЖ, съобщи още Григоров. През април бе проведено обществено обсъждане за параметрите на новите влакове.
Около 300 вагона на средна възраст 35 години се използват от БДЖ. "До края на септември или началото на октомври ще бъде обявена поръчка за нови 6 локомотива или 10, които ще бъдат на 160 км/ч. Надяваме се за 12 месеца да бъдат доставени", обяви Григоров и добави, че има предвидени 64 млн. лева за подобряване на техническото състояние на влаковете, но може би няма да бъдат инвестирани изцяло през тази година, защото поръчките вървят бавно.