Калин Каменов каза, че друг вариант за използване на евросредства за такава цел вече няма и допълни: „Предишното кметско ръководство е пропуснало възможността да се кандидатства с такъв проект и трябва да се справяме със собствени сили“. Стратегията бе представена от Дияна Русинова, ръководител на екипа, изготвил проучването. Посочени бяха 5 варианти и бяха разяснени минусите и плюсовете на всеки един от тях.
Повече от 3 часа продължи общественото обсъждане. По време на дебатите бяха изказани редица предложения и критики и становища. В крайна сметка , всички присъстващи се обединиха около мнението, че развитие на градския транспорт във Враца трябва да има и той трябва да е екологичен, икономичен, социално удобен и достъпен.
На обсъждането присъстваха областният управител Малина Николова, председателят на Общинския съвет Румен Антов, заместник кметовете Мария Попова и Петя Долапчиева, служители на „Тролейбусен транспорт“, десетки граждани и както кметът с недоволство отбеляза, само девет общински съветници.
Крайното решение за това, какъв вариант ще бъде избран, как ще бъде обновен автопаркът на транспортното дружество и в какви превозни средства ще се возят врачани имат точно те, общинските съветници, когато Стратегията влезе в режим на гласуване на следваща сесия.