Ще се оценява положителният опит от
новаторските практики, чрез които уроците стават по-интересни, както и
дали учителите успяват да стимулират учениците да бъдат творци и да
мислят критично. Във фокуса на конкурса ще бъдат още целодневната
организация на учебния ден, извънучебното време и работата с родителите.
Отличените иновации ще бъдат публикувани в „Годишник на иноваторите в
образованието“, за да могат да ги прилагат и други учители. Победителите
ще сформират Национален клуб на иноваторите, който ще провежда
майсторски класове и форуми за обмяна на опит. Наградите от конкурса ще
бъдат връчени в началото на 2020 година на Втория национален форум за
иновации в българското образование.
Инициативата на МОН за подкрепа на
иновациите започна през учебната 2017/18 година, когато за първи път бе
одобрено изпълнението на 184 проекта. През следващата учебна година 290
образователни институции бяха включени в Списъка на иновативните
училища, а през учебната 2019/1920 те вече са 395. През последната
година най-много проектни предложения са свързани с използване на нови
методи на преподаване – 39%. Други 29 % са за промяна на организацията
на обучението. Проекти за нови модели на управлението, обучението и
образователната среда са защитили 21%, а 11% - за промяна на учебното
съдържание, учебни планове и учебни програми.
Беше създадена и Национална програма „Иновации в действие“, по която са
утвърдени 525 училища. Те ще си сътрудничат за обмен на иновационни
практики помежду си за изграждане на цялостна мрежа на иновациите.
• България • Общество / Образование • 2066 • 0
Образователното министерство търси учители - "иноватори в образованието"
Конкурс за учители, които вдъхновяват и
мотивират учениците си да постигат по-добри резултати, организира за
първи път Министерството на образованието и науката, съобщиха от
ведомството.
Той е продължение на политиката за
създаване на култура на иновации в училищата и предоставяне на повече
свобода на педагозите да прилагат нови методи на преподаване. В него
може да участват отделни учители, директори или цели екипи.