© БДЖ

Първият официален курс на един от двата нови локомотива беше отбелязан на официална церемония съвместно с откриването на жп гара Подуяне и представяне на новата тежка механизация за поддръжка и ремонт на железния път, като влакът беше изпратен тържествено още на Централна гара София от управителите на „БДЖ - Пътнически превози“ ЕООД и „Сименс Мобилити“.

На събитието присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, кметът на район „Подуяне“ Ева Митова, представители на Управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020, изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД Никола Василев, генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски и др.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията отбеляза, че до средата на 2021 г. в системата на железницата влизат 15 нови локомотива, които ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната. „Днес отбелязваме три събития, които са неразривно свързани под мотото „обновление на железницата“. Тук виждаме резултатите от дълъг процес на реформи, който минава през погасяване на огромните дългове на БДЖ и продължава с колосални инвестиции в железницата през следващите няколко години“, заяви министър Росен Желязков.

По думите му за пръв път държавата ще има възможност да кандидатства за европейско финансиране за закупуването на тягов състав. „В рамките на Механизма за устойчивост и възстановяване се предвиждат над 750 млн. лева за жп инфраструктура и 250 млн. лева за нови влакове“, обясни още министърът.

По отношение на обновеното приемно здание на жп гара Подуяне, министърът посочи, че проектът е отличен пример за ефективното управление на пространствата и ревитализация на градските райони, в полза на жителите и пътниците на железницата. „Само за 2019 г. през жп гара Подуяне са преминали 147 000 пътници“, коментира Желязков.

В рамките на днешното събитие бяха представени и два нови високотехнологични влекача, собственост на НКЖИ, с които ще се осигури по-бърза и ефективна поддръжка на железния път в страната.

Източник: bdz.bg