В досието на всяко превозно средство ще се отбелязват правените конструктивни промени, резултатите от техническите прегледи и показанията на километража при всеки преглед. Последната информация ще даде възможност на контролните органи да налагат новата санкцияза манипулиране на километража.
При задължителните технически прегледи, които колите на повече пет години трябва да минават всяка година, а микробусите и автобусите на шест месеца, също ще се попълват данни в регистъра. В него, освен вече цитираната информация, ще се записват и сведения за лицето, представило превозното средство за преглед, резултатите и заключението от инспекцията, ще се описват и неизправностите, ако са констатирани такива.
Ако предложенията бъдат приети, това ще се отрази на измамите при сделки с автомобили втора ръка, който вече са регистрирани в България. Ще се засили и контрола върху техническата изправност на моторните превозни средства, включително и за тяхната екологичност.
Тук е моментът да се припомни пътя, преди някой от тези текстове да стане факт. В понеделник започва първата от много дискусии по ЗППС. След това предложенията, направени на обсъжданията, трябва да се обобщят и нанесат в проекта за закон.
Следващата стъпка е съгласуване на текстовете със засегнатите министерства, които са поне две – МВР и транспортното. Одобрение от Министерски съвет също ще е нужно. Задължителна спирка е и Съвета по законодателството на правосъдното министерство.
Източник : dnevnik.bg