„Според мен хората ще искат, както телефон 112, да могат на едно гише да пускат жалби и да се вземат мерки към всички институции. Писнало им е да обикалят институции и да не им се обръща внимание", написа Николов в личния си профил във Фейсбук.
Пред „Монитор“ той обясни, че става дума за нещо като кол център, където всяко министерство може да командирова свои служители. Командироването не е задължително да става физически, а може и само виртуално, без да се създава физически отделна структура със своя сграда, разясни идеята си депутатът. На свой ред този център щял да регистрира сигналите, да ги разпределя, да следи дали има отговор и дали се придвижват в установения срок.

Николов даде пример с т.нар. мълчалив отказ по дадена жалба или сигнал. Според него така по-лесно ще стане и т.нар. дигитална свързаност. По думите му подобни системи съществуват например в Естония. Въпросният общ център можел да има и сайт. Ако даден гражданин пък все пак искал да подаде на място жалба в институция, то на същото гише трябвало да може да се входира сигнал и към друго ведомство, който да бъде препратен по предназначение. Според депутата има достатъчно държавни структури, в сградите на които може да се открие такова гише.

Той даде пример с Тайван, където в магазина, от където хората си купуват хляб, могат да си вземат скица за имота или пък да си разпечатат данъчната декларация. По думите на Николов целта не е само да се получи нещо като аутсортсване на дейности, а да има цялостна кореспонденция с ведомствата към тези кол центрове, вместо да се обикаля по институциите поотделно.

„Ако отидеш да пуснеш жалба в конкретно ведомство, можеш да направиш още 4-5 неща“, описа очаквания резултат от реализирането на идеята депутатът и добави, че това ще спести пари и време на гражданите. Николов все още не бил обсъдил предложението със своите колеги и не бил наясно доколко тя се приема от останалите депутати от ГЕРБ. Според него обаче тя е добра и неслучайно има приложение в други страни в Европа и останалата част на света.