В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка /понякога се посочва произволен номер / и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др., като е необходимо да предостави лични данни, от банкова карта и др.
Случаите на измама подробно са описани на сайта на компанията.
„Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейлinfo@bgpost.bg или SMS заплащане on-line на такси и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.