Съобщението включва линк с призив за незабавни действия: "Получихме сигнал, че вашият акаунт нарушава нашите стандарти. Имате 24 часа да се свържете с нас!"

Когато потребителите кликнат върху линка, те биват пренасочени към фалшива страница, където се изисква въвеждане на лични данни или пароли. В резултат профилът им бива компрометиран, като контролът преминава в ръцете на измамниците.

Какво се случва след хакването?

- Заглавната снимка и името на профила се сменят.

- Измамниците използват акаунта за разпространение на нови фишинг атаки.

- Профилът може да бъде използван за изнудване, разпространение на спам или фалшиви новини.

Как да се предпазите?

- Не кликвайте на подозрителни линкове

- Никога не отваряйте линкове от съмнителни съобщения, особено ако идват от непознати или изглеждат неофициални.

- Проверете автентичността на съобщението

- Meta никога не изпраща лични съобщения с подобни предупреждения. Ако имате съмнения, проверете официалните канали за поддръжка.

- Активирайте двуфакторна автентификация (2FA). Тази допълнителна защита изисква втори метод за удостоверяване, като SMS код или приложение за сигурност.

- Редовно сменяйте паролата си. Използвайте сложни пароли, които включват комбинация от букви, цифри и символи.

- Докладвайте съмнителни съобщения. Ако получите подобно съобщение, използвайте опцията „Докладвай“ във Facebook.

Какво да направите, ако профилът ви бъде хакнат?

- Незабавно сменете паролата си.

- Свържете се с екипа за поддръжка на Facebook чрез официалната страница за помощ.

- Уведомете приятелите си, за да не станат жертва на допълнителни атаки от вашия профил.

Важно: Бъдете внимателни към всякакви съобщения, които изискват незабавни действия и включват линкове. Фишинг измамите са все по-усъвършенствани, но добрата осведоменост и предпазливост могат да ви защитят.