Основната цел на проекта ще бъде разгръщане на потенциала на децата от предучилищно образование чрез подкрепа за личностното им развитие с оглед по-успешната им социална реализация. Сред дейностите, които ще бъдат финансирани е повишаването на квалификацията на педагогическите специалисти за осъществяване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, включително социално-емоционалното учене в детските градини.
Предвидена е интензивна работа с родители на ниво детска градина и яслени групи и на ниво училище с групи за задължително предучилищно образование за формиране на положителни нагласи към образованието и за пълноценното им участие в образователния процес. „Учителят в детската градина е първият, който въвежда детето в системата на образованието“, каза заместник-министърът на образованието и науката.
Тя подчерта, че екипът на МОН цени мнението, разчита и се доверява на опита и експертизата на българския учител и в училищното образование. Партньорството им е важно и за изработване на визия за по-различни учебни програми, насочени към изграждане на умения и компетентности и интегрираност на знанието, каза още Емилия Лазарова.
МОН работи и за изготвяне на правила и насоки за работа с изкуствен интелект в системата на училищното образование.
Социалната и емоционална компетентности ни дават възможност, познавайки социалната и емоционална култура на децата и техните чувства, да разрешим конфликта, както в детската градина, така и в училище, каза д-р Янка Такева, председател на СБУ. В конференцията участваха д-р Ваня Кастрева, началник на РУО София-град, проф. Матилда Александрова, зам.-ректор на УНСС, представители на академичната общност, директори и учители.