По думите му ако до месец юни 2019 година няма строително разрешение и избран изпълнител, това означава че проектът няма да може да се реализира с европейско финансиране. „Ако това се случи, има вероятност да изгубим цялото европейско финансиране за всички останали изградени ЛОТ-ове на АМ „Струма“. Това ще е национално предателство, ако не използваме европейския ресурс да реализираме цялата част на АМ „Струма“, който между другото няма да е достатъчен. Ще имаме една не малка част национално финансиране, тъй като финансирането по Оперативна програма „Транспорт и транспорта инфраструктура“ също е лимитиран и ограничен“, допълни Николай Нанков. Министърът припомни, че проектът за реализация на Лот 3.2 на АМ „Струма“ предвижда запазване на едната част на трасето през Кресненското дефиле със съответните екологични мерки по съоръжения, които да предпазват биоразнообразието в обхвата на пътя, и изнасянето на движението в обратна посока източно от дефилето с две ленти в посока София – Солун, като при изкачването е планирана и трета лента.
На 11 септември предстои обществено обсъждане на оценката за въздействието на околната среда (ОВОС) с жителите на общините Симитли и Кресна. Пред МРРБ не стои вариант за изграждане на тунел, тъй като това ще оскъпи проекта с близо 3 милиарда лева. „По отношение на безопасността тунелът е най-небезопасният вариант, защото районът край Кресна е най-сеизмичният в страната“, каза още Нанков. Той подчерта, че освен икономически, социален и екологичен ефект инфраструктурният проект има значение и за сигурността и безопасността на пътуващите.
Трасето от сега съществуващия път през Кресненското дефиле е най-тежкото от републиканската пътна мрежа, коментира Нанков. По участъка с дължина над 20 км средно годишно 6 души губят живота си, като през миналата година те са били седем.
Източник: focus-news.net