ЕС подкрепи финансово идеята за алтернативен втори мост над Дунав в региона, след войната в Косово и разрушаването на основните сръбски мостове през 1999 г. Съоръжението е с дължина 1791 м и 31 м широчина, с лента за пешеходци, две платна за автомобили и жп линия по средата.
При откриването бе посочено, че според прогнозите се очаква общо 415 000 превозни средства да преминат през моста през първата година след отварянето му, от които 186 000 коли, 20 000 автобуса и 209 000 камиона, както и 4 745 влака в двете посоки, от които 730 пътнически влака и 4 015 товарни влака. Очаква се да се генерира трафик и от Гърция, Турция, Македония и съседния район на Сърбия.
10 години по-късно статистиката показва, че по мостовото съоръжение са преминали над 9,3 млн. товарни и леки коли. Проблем обаче остава липсата на скоростен път до моста по българското трасе, част от европейския път Е-79.