Пред Радио София тя сподели, че основата идея е все повече хора да разберат колко голям е проблема с разхищението на храна.

"През последните близо четири години активно се борим с това да намалим разхищението чрез нашата платформа, но от друга страна и да обучаваме хората на лесните, малки стъпки, които всеки вкъщи, в офиса може да направи, така че да намалим разхищението на храна“, каза Симеонова.

Тя добави, че по данни на ООН, 1/3 от произведената годишно храна в света се разхищава.

"Това само по себе си говори за мащабите на този проблем и защо имаме такава кампания, и защо целогодишно полагаме усилия за борба с проблема“, обясни Светослава Симеонова.

Всеки потребител може да се включи в платформата, която свързва хората с излишната, но напълно годна за консумация храна в ресторанти, пекарни и магазини, като така я спасява от изхвърляне. По този начин, през изминалата година платформата е успяла да предотврати разхищението на над 10 тона храна.

"В България над 670 000 тона храна се разхищават годишно. Един от най-големите проблеми, който следва от разхищението на храна, е загубата на земеделски площи, въобще на места, където можем да отглеждаме храна", отбеляза Светослава Симеонова.

По думите й, именно затова разхищението на храна не е само икономически и социален, но и екологичен проблем.

Тази година посланик на кампанията е журналистката Биляна Гавазова.

Източник: БНР