
Обучението привлече учители от цяла България, както и такива, които живеят и работят в чужбина. Участниците бяха от различни възрастови групи и с разнообразен професионален опит - от начинаещи учители до вече пенсионирани педагози. Темата предизвика значителен интерес, тъй като програмата включваше практически демонстрации за прилагането на изкуствения интелект в учебния процес и за подобряване на работата на преподавателите.
В рамките на обучението бяха представени основни концепции, свързани с изкуствения интелект, с принципите му на работа и с възможностите за ефективно интегриране в преподавателската практика. Основателят на Приложната академия за образование "Синдео" Ангел Георгиев каза, че изкуственият интелект няма да замени учителите, но тези, които го използват като помощен инструмент, могат да оптимизират работата си и да предложат по-ефективни методи на обучение.
Изкуственият интелект започва все повече да се използва от учениците. Това не е нещо лошо, а е неизбежна част от технологичното развитие, с което трябва да работим по адекватен начин. Той прави грешки, но предлага интересни контексти и гледни точки, които могат да бъдат използвани в обучението. В същото време, на мен лично ми помага да намаля времето за подготовка и да организирам по-индивидуален подход към моите ученици, каза Ангел Георгиев.
Друг ключов аспект, свързан с темите в обучението, беше развитието на уменията на учениците за взаимодействие с изкуствения интелект. "Фокусът на учителите трябва да бъде върху това да помогнат на учениците да задават по-добри въпроси. Те трябва да бъдат по-дълги, да включват контекст, ясна задача и конкретна роля на изкуствения интелект. По този начин технологията може да даде по-релевантни и полезни резултати", обясни Георгиев.
В дискусиите по време на обучението беше засегнат и въпросът за възприятието на новите технологии.
Обучението на "Синдео" постави основите за по-широкото навлизане на изкуствения интелект в образователния процес и демонстрира практическите му ползи за учителите. Интересът към темата показва необходимостта от подобни инициативи, които да подкрепят учителите в адаптирането към съвременните технологични предизвикателства, поясняват организаторите на инициативата.