Целта
на кампанията е да насочи вниманието към диалога на културите в обединена
Европа. В рамките на кампанията са идентифицирани, интервюирани и заснети
граждани на 27 страни членки на ЕС, които живеят в България. Пощенските
картички с образите на тези хора и споделените от тях впечатления за страната
ни разкриват начина, по който те възприемат европейското културно наследство и
близостта на народите от ЕС.
Всеки културен институт, участващ в кампанията, получи от Европейската комисия
картички с лика на трима различни европейци, заедно с обяснителен плакат и
специална поставка, в която картичките да бъдат изложени.
В Монтана
„пристигнаха” Мариал от Люксембург, Мартин от Холандия и Джордж от Кипър.
Картичките са достъпни музейните ни обекти, поясни д-р Ваня Иванова – директор
на Регионален исторически музей – Монтана. Тъй като кампанията чрез социалните
медии ще насърчава гражданите да посетят избраните музеи, очакванията са, че
така ще се увеличи броя на посетителите в експозиционната зала на ул. „Граф
Игнатиев” 3, Лапидариума, Михайловата къща, художествена галерия „Кирил Петров”
през летните месеци.
• Регион / Монтана • Култура • Общество / Общество • 1699 • 0
Mузеят в Монтана показва „Човешкото лице на културното наследство“
Регионалният исторически музей в Монтана е включен като партньор в информационната кампания „Човешкото лице на културното наследство“. Тя е организирана от Представителството на Европейската комисия в България, съвместно с Министерството на културата по повод Европейската година на културното наследство.