Единият от вариантите е да няма голямо съсредоточаване на
много предмети с тежки учебници и да има подходящ баланс на седмичното
разписание. Все пак Михайлова уточни, че всяко училище трябва да намери своя
начин и индивидуален подход. МОН ще изпрати писма до
регионалните си инспекторати, за да покани директорите и учителите на разговори
по места, защото проблемът, по думите й, не е кампания, а целенасочена
политика.
В момента едно от решенията, по които просветното ведомство работи, е
да се разделят обемните учебници на части, както и да се използва по-лека
хартия. "От друга страна, съответно национална програма за увеличаване на
шкафчетата в училище, в които да се оставят учебниците, така че да не се носят
всеки ден, както и помагалата, екипите по физическо", добави Таня
Михайлова. Тя отбеляза, че в раниците освен учебници, има тетрадки и
допълнителни помагала.
Според зам.-министъра основният проблем идва в пети
клас, когато учениците сами вече ходят на училище, а предметите се увеличават.
Михайлова подчерта, че отговорността е обща, не само на министерството, но и на
учителите и родителите. От ведомството са категорични също, че не трябва да се
увеличава броят на помагалата, които не са задължителни, и се работи в тази
посока.
"Ще помолим учителите да не натоварват с допълнителни сборници,
които не са нужни, учебникът и тетрадката чудесно вършат работа", отбеляза
зам.-образователният министър. Важен е учителят, който преподава в класната
стая, убедена е Таня Михайлова. Тя припомни, че в часовете може да се използва
и електронен учебник.
• Общество / Образование • 1290 • 0
МОН: Още втория учебен срок раниците на учениците могат да станат по-леки
Още втория учебен срок раниците на учениците могат да станат по-леки, смята заместник-министърът на образованието Таня Михайлова. На извънреден брифинг Михайлова коментира, че МОН работи по проблема и гарантира, че ще бъдат взети всички необходими мерки, предаде БТА.