„Трябва да има по-голямо интерактивно съдържание и инициативи, с които да се фокусира вниманието на децата“, подчерта проф. Цоков. Той допълни, че сме свидетели на редица инциденти на пътя с млади участници, които могат да бъдат избегнати, ако тази тема е заложена по-добре във всички фази на обучението. „Трябва да започнем още от детската градина и да засилваме чувствителността към темата с всяка следваща година. Водещо тук не трябва да бъде заучаването на информация, а възпитанието на чувство за отговорност и съпричастност“, допълни образователният министър.
В задължителните помагала в училищното образование да бъдат включени специализирани теми, свързани с безопасността на движението, бе друга тема, която обсъдиха участниците в срещата. „Можем да помислим за тематични вложки във всяко помагало и при добра организация това може да стартира още от учебната 2023/2024 г.“, обясни Малина Крумова. Екипът на Министерството на образованието и науката се ангажира да стартира работа по тази тема и за въвеждането на интегрирано обучение с фокус към пътната безопасност. „Добър пример би бил разработването на задачи по математика, физика и др., в които индиректно да присъства темата за пътната безопасност“, допълни председателят на ДАБДП.
„За да задържим вниманието на днешните деца, трябва да търсим много по-иновативни форми за представяне на информацията“, каза още проф. Цоков. По думите му МОН ще търси възможности за разработване на повече дигитално съдържание за учениците, а темата за безопасността на движението е сред приоритетните в тази област. „Това е не само основен приоритет за цялото ни общество, но и тема, която много по-добре може да бъде обяснена с интерактивни примери и разиграване на ситуации“, допълни министърът.
В срещата участие взеха и заместник-министрите на образованието и науката Емилия Лазарова и Мариета Георгиева.
МОН