Сред аргументите са, че това е “важен фактор за успешното им преминаване през обучението и успешното им интегриране в съответните икономически и управленски сфери”. “Използването на този критерий за прием ще доведе до подбиране на студенти, които имат не само теоретични, но и практическо-аналитични умения, които са нужни в съвременната икономика”, се подчертава в доклада на МОН, цитиран от "Труд".

Предлага се и министърът на образованието и науката да може да предлага за утвърждаване част от определения брой на приеманите за обучение студенти по специалност от регулираните професии “Медицина” за студенти, които сключат договор с работодател.

“Осигуряването на възможност за директно включване на студентите в работна среда по време на обучението ще ги направи по-подготвени за изпълнение на професионалните изисквания след завършване”, пише в мотивите на предложението.