"Паралелно върви и проектирането на още 50 км между Боаза и Велико
Търново, като е съвсем реалистично до края на годината да се обяви
процедура по избор на строител и за този участък. Ще бъдат завършени и
нови 30 км от АМ "Струма", като реално там ще остане само строителството
на участъка в Кресненското дефиле. Предстои строежът и на тунел
"Желеница", където има забавяне от близо година, заради изчезналите през
февруари 2017 г., по време на служебното правителство, тръжни
документи."
Министърът информира още, че през тази година предстои да започнат реални действия по изграждането на скоростния път Видин-Ботевград. Предстои избор на изпълнител за отсечката от Видин до Мездра, както и избор на изпълнител за пътя Видин – Бела – Ружинци. Това ще позволи и от двете страни да има реално строителство.
Министър Нанков подкрепи и строителството на тунел под прохода "Петрохан". "Тази година завършваме строителството на обходния път на Габрово и ще обявим обществена поръчка за изграждане на тунела под Шипка. Аз обаче съм убеден, че Стара планина трябва да се прекосява от най-малко два тунела и най-логично е да има такъв под Петрохан. Той ще даде възможност за икономическо съживяване на Северозападна България, но за съжаление нямаме европейски средства за подобни съоръжения. Средствата от тол системата обаче ще дадат шанс и за реализация на този проект", посочи министърът.