Министър Вълчев обясни, че тази промяна изисква законодателно решение, което министерството ще предложи през октомври.
Предложенията ще касаят промени в частта за финансиране на предучилищното образование и делигираните бюджети. „Влизането в сила на това решение може да стане през учебната 2018-2019 година”, подчерта Вълчев. По думите му, децата, които са били в детска градина и след това се преминали през предучилищната подготовка, по-лесно се задържат в системата.
Вълчев обясни, че децата, които не са обхвани в детска градини, и чийто майчин език не е български, най-често отпадат от училище. По думите му, те имат проблеми в училището и отпадат в прогимназиалния етап.
Образователният министър уточни, че преди да постъпят в училище, те вече имат натрупан такъв дефицит и преподавателите трудно ги „избутват” до 5- 6 клас, след което отпадат. "Децата от семейства с родители с ниско образование, най-често са необхванати от предучилищно образование", каза още той.
„От ГРАО имаме информация за всички ученици, които липсват от образованието. Тази информация до 10 август ще бъде предоставена на общините”, каза още Вълчев. От думите му стана ясно, че общините до първи август е трябвало да определят районите на екипите си, които ще работят по връщането в системата на въпросните деца".
Министър Вълчев уточни, че почти всички са направили това райониране –екипите ще са над 110. Очаква се информация от още две области. Образователният министър поясни, че е създадена мрежа от комуникация със заинтересованите страни, работи се по изчистване на проблемите, свързани с този процес. "Резултатите по този механизъм ще се почувстват в навечерието на учебната година – 1 – 15 септември", каза още министър Вълчев.
Източник: focus-news.net