Снимки: Борис Кръстев
Зрелищното състезание стартира с 10-километров
пролог по централните улици на столицата. Началото на ретро ралито, в което се
допускат само автомобили, произведени преди повече от 30 години, дадоха министърът
на младежта и спорта Красен Кралев и Камен Михайлов от "Автотранс Рейсинг Тим",
главен организатор на проявата, който изрече знаменитата фраза: "Джентълмени и дами,
запалете двигателите!”.
С престижния №1 през тържествената арка потегли смесеният датско-български екипаж Аксел Трангбаек - Шинка Маринова с "Mercedes 190D", модел 1959 г., който е участвал във всички досегашни издания на проявата. Сред най-впечатляващите ретро автомобили бяха също "Mercedes Benz 380sl" от 1985 г., "Volkswagen Karman Ghia" от 1973 г. и "Jaguar", създаден от хасковската фирма за реставрация "SAZ Studio".
В крайното класиране в клас "Е" триумфираха Аксел Трангбаек и Шинка Маринова с "Mercedes 190D", а техни подгласници станаха Любомир Гайдев и Мила Григорова с "Porsche 356С".
В клас "F" победи екипажът Владимир Димитров - Милка Гюрова с "Opel Askona A GT 51", следван от тандема Емил Войнишки - Петя Войнишка с "Volkswagen Karman" и Светослав Славков - Ани Славкова с "BMW 2000".
В клас "G" на почетната стълбичка се изкачиха Петя Комсалова - Дилян Димитров с "BMW M6 635 CS". Втори са Георги Петков - Милена Петкова с "Mercedes Benz 380sl", а трети - Георги Андонов - Ана-Мария Андонова с "Mercedes 200E". Специалната награда в клас "Hot Road" грабнаха Кристиан Желев - Кремена Желева с "Jaguar".
Отличието за "Феърплей" заслужиха Валери Цеков и Андон Андонов. Купи получиха също доайените Владимир Топалов - Калина Топалова, както и дебютантите Ивайло Костадинов - Габриела Ангелова.
Генералното класиране в "Ретро рали България 2018" оглавиха Аксел Трангбаек и Шинка Маринова, които получиха символичен чек, осигуряващ им безплатно участие в следващото издание на атрактивната надпревара догодина. На второ място се наредиха Петя Комсалова - Дилян Димитров, а на трето - Георги Петков - Милена Петкова.