
Съдът обяви за противоконституционни разпоредбите, според които се налага глоба в размер на пазарната стойност на превозното средство, ако то не е собственост на водача.
През април 2024 г. Конституционният съд бе сезиран от Общото събрание на Наказателната колегия на Върховния касационен съд (ОСНК на ВКС).
„Обществената чувствителност към безопасността на движението по пътищата и в частност управлението на МПС след употреба на алкохол и/или други упойващи вещества в последните години по обективни причини е особено завишена и волята на законодателя, вложена в оспорените разпоредби, е ясна: да предвиди засилена наказателна отговорност за престъпления, засягащи по общоопасен начин особено важни обществени отношения – безопасността и опазването на живота и здравето на гражданите при движението по пътищата. Следва да се отбележи, че подходът на българския законодател не се отклонява от практиките на голяма част от държавите – членки на Европейския съюз, и други правови държави“, пише КС.