Освен това Богданов припомни, че в чл. 76, ал. 5 е упоменато, че „в процеса на училищното образование може да се изучават и учебни предмети, които формират национално самочувствие, патриотичен дух и родолюбие в децата и учениците“. То кореспондира пряко с Програмата на правителството за стабилно развитие на Република България, където в приоритет 8.8. е записано, че образованието в България цели: „Формиране на национално самочувствие и патриотичен дух сред децата и младежите“.
Повод за изказването беше обявяването на сайта на МОН на редица Държавни образователни стандарти, в които думи като родолюбие и патриотизъм изцяло отсъстват.
Министър Кунева очаквано отговори, че Министерството ще приеме всички мнения и ще се съобрази с направените предложения. Според нея, патриотичното възпитание може да се проявява в различни учебни дисциплини, в часа на класа, екологичното и здравното образование, дори и това да не е изрично записано.
Богданов контрира, че обещанията на просветния инистър, често се разминават с действията. Той припомни събитията от началото на годината, когато обявените от МОН учебни планове и програми отключиха силно обществено недоволство и предизвикаха оставки в Министерството. Патриотичният фронт е последователен в своите искания и според него, въпреки кадровите промени, и в новия екип на МОН липсва достатъчно патриотизъм.