Скандалното за "Витиня" е, че той съвсем наскоро беше ремонтиран и в него в момента не се извършва нищо. От миналата седмица преди тунела и в двете посоки се образуват гигантски задръствания. Обяснението на АПИ е, че тече заздравяване на близкия виадукт при 33-ти км, а "тунел "Витиня" попада в този участък". Този аргумент е абсолютно несъстоятелен, тъй като през септември м.г. ремонтът на двете тръби беше отчетен като постигане на "изключително качество на строителството" от регионалния министър Николай Нанков.
Лошата новина за пътуващите е, че цяло лято
трафикът ще минава двупосочно само през едната тръба на тунела. Тръбата
за София няма да бъде отворена, преди да бъде завършен виадуктът.
Според отговора на АПИ до в. "Сега" това ще продължи "до края на
строителния сезон". На страницата на агенцията обаче е уточнено, че се
очаква ремонтът да продължи до декември.
Дори и тогава обаче адът няма да свърши. АПИ съобщи, че всъщност, докато
тунелът към София е затворен, ще се извършват проучвателни дейности, за
да се планира негов бъдещ ремонт. Което означава, че по "Хемус" в
близките години едва ли ще се пътува нормално.
Кошмарът обаче тепърва предстои. Във вторник трябва да бъдат отворени
офертите за изработването на технически проекти за ремонт на още два
тунела по "Хемус" - "Топли дол" и "Правешки ханове". Задание за ремонт
има и за тунел "Траянови врата" на магистрала "Тракия". Стойността на
поръчката за проектиране е 1.01 млн. лв. без ДДС и се финансира от
данъкоплатците. Така реално основните изходи на столицата на север и на
изток ще бъдат блокирани за дълго време - от два месеца и магистрала
"Люлин" е затворена в посока към София заради срутване.