Инвеститорът CRRC e най-голямата фирма за производство на железопътна техника в Китай с оборот от около 45 млрд. долара на година. Компанията иска на базата на съществуващи мощности да изгради нови мощности за производство на подвижен състав, не само за нуждите на БДЖ, но и за железниците в региона, посочи министър Алексиев.
Той каза, че китайският инвеститор се е свързал с българската държава и в рамките на две седмици се очаква да изпрати писмо за инвестиционно намерение. Инвестицията ще осигури една дългосрочна наличност на подвижния състав за период от 15-20 години. Алексиев заяви, че китайците са склонни, като схема подобна на лизинг, първоначално да финансират цялата инвестиция за нов подвижен състав и тя да бъде изплатена за период от десет години например.
Транспортният министър обяви, че инвеститорите са склонни също така да рефинансират дълга на БДЖ в размер на 260 млн. лв. към облигационерите. "Това ще позволи да рефинансираме и сегашните задължения на БДЖ, за да може да гарантираме стабилност в дългосрочен план, каза министърът. Той посочи, че калкулацията за общата инвестиция на китайската компания е 500 млн.лв., като може да се завиши до 600 млн.лв., защото включва преструктуриране и рефинансиране на досегашните задължения на БДЖ.
По думите на министъра идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират една такава инициатива. Държавни гаранции няма да има, каза министър Алексиев.
Източник: bta.bg