След Северозапада в смъртоносната класация
се нарежда южният португалски регион Алентежо със 142-ма загинали на 1
милион население. Трети е белгийският регион Люксембург - 138 загинали, а
четвърти е южният район на Гърция, с голям брой острови - 134 жертви на
пътя на 1 милион. Северният Централен район на България се "отчита" със
132-ма загинали на милион жители. Честта на България, макар и пак в
зоната над средното за ЕС, защитава единствено Югозападният регион. С 60
загинали на един милион население, точно колкото са например и във
френския регион Лоара, той е най-близко до средното за общността.
Данните на Евростат са за 2016 г. и сочат, че средната смъртност при
катастрофи в ЕС е била 50 души на 1 милион.
България отдавна води негативната статистика за жертви при
пътнотранспортни произшествия спрямо броя на населението, като си
"оспорва" първенството единствено с Румъния и в отделни години си
разменя първото и второто място със северната ни съседка. Това се случва
въпреки вдигането на размера на глобите.
Северозападният район включват областите Враца, Монтана, Видин, Плевен,
Ловеч, а Северният Централен - Велико Търново, Габрово, Силистра,
Разград и Русе. Това са регионите, в които няма изградена нито една
магистрала, а голяма част от републиканските и особено общинските пътища
са в отчайващо състояние. Заради разбитите и на места напълно съсипани
шосета в много населени места по тези краища напоследък бяха
организирани протести. Обещанията на управляващите за сериозен ремонт на
пътищата от Монтана към Видин и от Ботевград до Мездра, както и за
изграждане на магистрала от Русе до Велико Търново, засега са в бъдеще
време. Точно на трасето от Русе за Търново е един от най-проблемните
участъци в страната - Русе - Бяла. За приоритет за правителството бе
обявена магистрала "Хемус", но нейният напредък в тези региони засега е
повече от символичен. За "Хемус" не може да се ползват европейски
средства.
Макар да сме трайно сред "бедняците" на Европа, това далеч не личи по
броя на регистрираните автомобили. По този показател според годишника на
Евростат за 2018 г. водещ у нас е Югозападният регион, където е
столицата София - 487 коли на 1000 жители. Веднага след него се нареждат
Северният Централен - 482, и Северозападният - 466 автомобила.
Североизточният регион се "отчита" с 442 коли на 1000 жители, Южният
Централен - с 386, а Югоизточният изостава с едва 383.
Източник: actualno.com
• Общество / Общество • 1553 • 0
Хем най-бедни, хем най-често умиращи на пътя - в Северозападна България
Освен най-беден регион в Европейския съюз, Северозападна
България е и регионът с най-смъртоносни пътища в Европа. Сред
най-опасните за шофиране региони попада още един наш - Северен
Централен, който е на пето място. Това показва статистика на Евростат.
През 2016 г. по шосетата на Северозападна България са загинали 153-има
души на 1 милион население. Това е над 15 пъти повече от най-безопасното
място в Европа - австрийския регион Виена, където жертвите при пътни
инциденти са 10 души на един милион население.