Забраната ще важи както за радиа и телевизии, така и за външната реклама. Представителите на асоциацията се съгласиха, че бумът на телевизионни реклами на онлайн хазарт е изключително голям, по според тях тези реклами са нужни, защото в противен случай хората ще се насочат към нелицензирани букмейкъри.

Браншът е готов след Нова година да спре да рекламира в телевизии преди 18 часа. Изключения обаче ще се допускат, когато в ефира се излъчват спортни състезания. Освен това букмейкърите обещават да включват призиви за отговорно залагане във всяка реклама в ефира или на билбордове. В телевизионните клипове пък няма да участват мъже и жени под 23 години. Компаниите обещават да не поставят билбордове с реклама на хазарт в близост до училища. В бъдеще букмейкърите обещават още да спрат да работят с фирми, които разпространяват агресивни призиви за залагания като "заложи сега", "няма време", "играй" и т.н. Пак за бъдещето е оставен и ангажимент хазартът да не се представя като възможност за решаване на лични, финансови, образователни и други проблеми.

Това ще се случи с приемането на правила за саморегулация, които БГА ще приеме и ще следва, обеща шефът ѝ Владимир Доков. Той призна, че рекламите на хазарт подбуждат хората да залагат, обещавайки им "светло бъдеще". Но се оправда, че същото правели и фирмите за бързи кредити. "Те също обещават, че ще си оправим живота и че приятелката ни ще бъде най-щастливото момиче на света", прехвърли топката Доков. "Ние сме съгласни, че трябва да се сложат регулации, затова се самосезирахме", обобщи той.

Извън несигурните обещания на индустрията да се самоограничи, дискусията в СЕМ не доведе до никакви конкретни предложения за законодателни промени с цел ограничаване на хазартната експанзия. Шефът на регулатора Соня Момчилова се задоволи да каже, че правомощията на СЕМ са ограничени и че за рекламите на хазарт отговаря НАП. Тя заяви още, че се надява ресорната медийна комисия в Народното събрание да се занимае с проблема с тези реклами. Шефът на НАП Борис Михайлов пък заяви, че досега са наложени глоби на осем оператора, без да назове имена и конкретни провинения. За сметка на СЕМ и НАП неправителствените организация за защита на децата като "Асоциация Родители" и Национална мрежа на децата призоваха за пълна забрана на рекламите на хазарт.