Най-очевидната от тях е опасността от прегряване на двигателя, като до това може да се стигне по няколко причини. Основните са замърсяване на охладителния радиатор, което води до запушване, неизправност на термостата или на вентилатора, който обдухва двигателя на празен ход.

Също така през лятото шофьорите често забелязват повишен разход на масло. При лоша циркулация на охлаждащата течност поради неизправност на горивната помпата може да възникне локално прегряване. В този случай маслото поема ролята на антифриз, а в горещото време примесите в смазката се превръщат в утайка. В резултат на това маслото губи свойствата си и двигателят се износва по-бързо.

Друга опасност, за която малко хора се замислят, са облаците прах. Всмукателната система засмуква летливи частици, които се отлагат върху въздушния филтър. Той се запушва се и спира да работи както трябва. Това води до увеличен разход на гориво, както и до проблеми с изгарянето. Затова въздушния филтър трябва да се сменя редовно.

Сред негативните моменти е и натрупването на сажди по клапаните и в горивните камери, които заради по-големите натоварвания на задвижващия агрегат са по-чести през летните месеци. И ако бъдат оставени да се трупат, със сигурност ще създадат още по-сериозни проблеми на собственика.

Като цяло, в горещините най-застрашени са двигателите с турбо. При тях въздухът, който влиза в турбината, се нагрява. Така турбината го загрява още повече, а прегрятият въздух отива в двигателя, като дори охладителят трудно се справя с него. Резултатът не закъснява - колата губи в динамиката на ускорението. И този проблем може да бъде решен само чрез инсталиране на допълнителен охладител.