Липсата на физическо доказателство за оставена стока не е проблем, отбелязват от платформата и поясняват, че при избор доставката на онлайн покупката да бъде до шкафчетата easybox и при решение за връщане от страна на потребителя в 14-дневния законов срок, той трябва да уведоми писмено търговеца за отказа си. Съответно потребителят трябва да пази цялата кореспонденция с търговеца и с куриерската фирма (sms с код за изпращане).
Така, при възникване на спор дали стоката е върната, ще има доказателства за заявено желанието потребителят да развали договора за продажбата, както и, че е предприел стъпки да изпълни своите ангажименти по процедурата. Включително ще може да се установи, че действително потребителят е поставил пратката в съответното шкафче.
За запазване на потребителските си права, включително и това за възможност за отказ от онлайн покупката в двуседмичен срок, потребителят винаги предварително трябва да проверява търговеца.
Рисковете са най-големи в т.нар. маркетплейси, платформите за безплатни обяви и в социалните мрежи. Там могат да се появят и некоректни търговци, които използват авторитета на платформата за своята дейност. Има риск потребителят да попадне на и на физически лица, които не носят отговорност по законодателството за защита на потребителите, каквато е вменена на търговците, предупреждават от платформата.
БТА припомня, че експертите от „Ние, потребителите“ предоставят образец на формуляр за отказ от покупка от електронен магазин, който да улесни хората да упражнят правото си да върнат в 14-дневен срок закупена стока. С писмено заявеното желание за разваляне на сделката потребителите ще имат безспорно доказателство, че са уведомили търговеца надлежно и в срок. Формулярът може да се открие тук: https://bit.ly/3U95R5c