Една от тактиките ще е фалшиви кампании в социалните мрежи за "таен Дядо Коледа". В случая призивът ще е да се изпрати онлайн ваучер или малка сума до даден потребител, например този, който е коментирал дадена публикация преди вас. След това пубикацията да се сподели сред приятелите и няколко от тях да ви изпратят също подобен подарък. Изглежда, че така всеки ще е на печалба, но всъщност това няма да се случи.
Друга неизменна тактика ще е фишингът, т.е. опитите на хакерите да накарат потребителите да споделят лични и финансови данни. Това ще става най-вече чрез имейли, които предупреждават потребителя уж за проблем с банкирането или пък му предлагат фалшиви оферти с много ниски цени. Също така може да направят и цели фалшиви онлайн магазини или страници в социалните мрежи, които да обещават големи отстъпки, но всъщност изобщо не разполагат със стоките.
Повишен риск има и за онлайн магазините. Хакерите може да се опитат да заразят иначе съвсем коректен магазин с вирус, който да прихваща данните на потребителите докато плащат. Това е своеобразен дигитален еквивалент на скимиращите устройства за банкомати.
Потребителите не трябва да пренебрегват сигурността си в опит по-бързо да купят дадена стока, защото цената ѝ е добра и пише, че са последни бройки. Това може да е тактика да провокира именно прибързано действие за сметка на проверка на магазина и търговеца (ако са ви непознати). Затова човек трябва да е търпелив и да пазарува внимателно в интернет, за да намали риска от измами или хакерски атаки.
Източник: Vesti.bg