Съобщението е с информативен характер и съдържа данни за номер и дата на образуваното изпълнително дело, вида на банковата сметка, по която трябва да се плати дълга, контактна информация за компетентния публичен изпълнител и друга полезна информация, обясняват от НАП.

Както и в имейла е посочено, преди да се свържат с публичния изпълнител или да посетят офис на НАП, клиентите е препоръчително да направят справка за просрочените си задължения (включително и изпратени за събиране в НАП от други органи и администрации). Това най-лесно става чрез е-услуга на Агенцията с електронен подпис или ПИК на Портала за електронни услуги на НАП. На електронния портал е достъпна и услуга за онлайн превод на задължения с банкова карта без електронен подпис.

В електронното съобщение е посочено още, че при неплащане на задълженията по изпълнителното дело, публичният изпълнител ще пристъпи към обезпечаването и принудителното им събиране. Електронните съобщения се изпращат от имейл адрес: infocentert@nra.bg

Информация за актуалния размер на задължението Ви, ведно с начислените лихви, в случай че такива се дължат и етапа на производството за събирането му в НАП, може да получите:

⇒ Чрез електронните услуги на НАП, достъпни с ПИК или с електронен подпис

♦ На Портал за електронни услуги, чрез който най-бързо можете да направите справка за непогасени в срока за доброволно изпълнение публични задължения, включително и получените от други административни органи и администрации – за събиране от публичен изпълнител при НАП. На електронния портал е достъпна и услуга за плащания на задължения към бюджета по електронен път – с банкова карта, чрез виртуален ПОС на НАП или чрез ePay.

⇒ Чрез телефона за информация на НАП – 0700 18 700, след идентификация с ПИК.

⇒ В офис на НАП