Целта на двете интервенции е популяризиране на вина, включително сертифицирани биологични вина, със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и за сортови вина без ЗНП/ЗГУ, като едната е насочена към пазарите на трети страни, а втората - към организация на информационни събития и кампании в рамките на ЕС.

Кандидатстването и по двете интервенции е изцяло през Системата за електронни услуги (СЕУ), а бенефициенти могат да бъдат търговски дружества от сектора, организации на производителите, професионални организации и др.

Средствата по двете интервенции се осигуряват от Европейския фонд за гарантиране в земеделието (ЕФГЗ) и националния бюджет.

Бюджетът през настоящата година, определен още през 2023 г., по интервенцията “Популяризиране в трети държави” е съответно 686 700 лв. от ЕФГЗ, а от бюджета 412 020 лв.

Средствата, които са предвидени за 2024 г. по интервенцията“Информиране в държавите членки”, пък е съответно 759 570 лв. от ЕФГЗ и 455 742 лв. по линия на национално финансиране.

Със заповед на служебния министър на земеделието и храните Георги Тахов е определен бюджетът по двете интервенции за следващите три години. От документа става ясно, че той ще бъде изравнен, така промотирането на вино и в далечните дестинации, и в европейските страни, ще разчита на един и същи бюджет.

За интервенцията “Популяризиране в трети държави”, както и “Информиране в държавите-членки” по линия на ЕФГЗ за финансовата 2025 г., 2026 г. и 2027 г. ще бъдат отпуснати по 977 900 лв., а от националния бюджет ще бъдат отделени по 586 740 лв. за всяка една от трите години.


Източник: agri.bg