За област Враца домакинствата с достъп до интернет са 64.0% или с 6.8 процентни пункта по-малко в сравнение с 2016 година.
Хората в областта, използващи редовно интернет, т. е. всеки ден или поне веднъж седмично също се увеличават от 56.1% през 2016 г. на 62.9% през 2017 година.
Данните от проведеното изследване за използване на ИКТ от населението показват, че най-активни потребители в мрежата в страната са младежите на възраст между 16 и 24 години.
Мъжете в област Враца са по-активни при редовното използване на интернет в сравнение с жените - съответно 65.3 и 60.5%. Значителни са и различията при редовно използващите интернет по образование - 86.9% от лицата с висше образование, 62.9% от лицата със средно образование и едва 35.6% от лицата с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите които предоставя глобалната мрежа.
През 2017 г. редовните интернет потребители в страната използват най-често мрежата с цел комуникация. Почти всички от тях посочват, че използват интернет за изпращане/получаване на е-поща, разговори или видеоразговори (чрез приложения за комуникация като Viber, Skyре и др.) или за участие в социални мрежи (Фейсбук, Туитър и др.). За достъп до информация (четене на онлайн вестници, новини или намиране на информация за стоки и услуги) от удобствата на глобалната мрежа също се възползват голям процент от анкетираните лица.
През 2017 г. 18.7% от лицата в областта използват глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната администрация и местното самоуправление при средно 20.7% за страната, като спрямо 2016 г. за областта се наблюдава намаление с 2.8%. В отделните области този относителен дял варира между 36.7% за Монтана и 9.0% за област Разград. По този показател област Враца заема 11-то място в страната.
Най-значителен е делът на лицата, които са получавали информация от интернет страница или уебсайт на публичната администрация, следван от дела на изтеглилите формуляри от официална интернет страница и изпратилите попълнени формуляри през последните дванадесет месеца.
През 2017 г. се увеличава и делът на лицата, които пазаруват за лични нужди онлайн. За Северозападният район той е 19.1% (средно за страната - 17.7%), което е с 2.9 процентни пункта повече спрямо 2016 година.