„С програмата на МОН и оборудването на тези зали се надяваме да насърчим тези центрове да създадат и новата парадигма за образованието на бъдещето и тук да подготвят учители, които са готови да отговорят на предизвикателствата и интересите на новите поколения“, подчерта министър Цоков. По думите му в тези Центрове вече са създадени редица иновации и те са доказали своята ефикасност. Предстои да стартира и нов проект на МОН, по който да се разгърне дуалното обучение и във висшето образование. Цоков обясни, че с целевите инвестиции се подпомага и процесът по изграждане на компетентности в бъдещите учители чрез микс между електронна и реална среда.

По Националната програма на МОН „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“ са оборудвани зали към центровете по иновативни образователни технологии във всички 22 държавни висши училища, които подготвят бъдещи учители. Общият бюджет на програмата е 2 млн. лева. По нея се организират и обучения на преподавателите. До момента са обучени над 1000 преподаватели, като в редица висши училища процентът им е между 75 и 100%. По програмата е създадена и се поддържа и виртуална библиотека, в която са налични общодостъпни ресурси по компетентностен подход и иновативни образователни технологии, в т. ч. два наръчника, видеолекции и презентации.

В много от центровете вече се провеждат семинари и обучения по приоритетна теми в областта на педагогиката, съвременните технологии и приложението на изкуствения интелект. Обученията се организират и провеждат от самите висши училища.