Общо 38 училища от страната се включиха в School Esports League. Участниците в се състезаваха в две игри:
- League Of Legends – игра от жанра Мултиплеър Онлайн Батъл Арена (MOBA), известна с комплексната си стратегия и бързо развиващо се действие (геймплей).
- Counter-Strike 2 – най-популярната игра от жанра шутър от първо лице в сферата на електронните спортове, където играчите не само управляват икономиката си в играта и комуникират помежду си, но и координират множество аспекти от отборната си игра, за да увеличат шанса си за победа.
Класирането на Финалите по League of Legends е:
- I-во място: MG Elita (ППМГ „Екзарх Антим I“, гр. Видин)
- II-ро място: Fame (ПМГ „Проф. Емануил Иванов“, гр. Кюстендил)
- III-то място: Frosty (СУ „Отец Паисий“, гр. Кърджали)
- III-то място: Mezdra City (СУ „Иван Вазов“, гр. Мездра)
Класирането на Финалите по Counter-Strike 2 е:
- - I-во място: NASEDEMSME (ПМГ „Св. Климент Охридски“, гр. Силистра)
- II-ро място: MG Elita (ППМГ „Екзарх Антим I“, гр. Видин)
- III-то място: Team LDK (ПМГ „Акад. Сергей Корольов“, гр. Благоевград)
- III-то място: 134 SU (134 СУ „Димчо Дебелянов“, гр. София)
Това е нова инициатива, развиваща се през последните 4 години в българските училища – занимание по интереси „Гейминг концепции“, състоящо се от 2 части – учебна програма с фокус социално-емоционално учене и междуучилищна лига по електронни спортове с национален мащаб (School Esports League).
Мисията е да се въведат електронните спортове на училищно ниво и да станат достъпни за всеки ученик в страна. Целта е да бъде създадена иновативна учебна среда в българските училища, с фокус към придобиването на важни умения за кариерно и личностно развитие. С инициативата се търси стимулация на учениците чрез техния интерес към електронните спортове, пренасяне на мотивацията в класната стая и повишаване на академичния успех.
Източник: Иван Кинчев, Основател на School Esports League