Новото законодателство изисква станции за бързо зареждане, предлагащи най-малко 150 кВт зарядни устройства за автомобили и микробуси, да бъдат инсталирани на всеки 60 км по основните транспортни маршрути в Европа. Тези зарядни устройства трябва да приемат безконтактно плащане, без шофьорът да трябва първо да се регистрира.

ЕС също така иска доставчиците на енергия да предоставят на шофьорите ясен достъп до информация относно цените и наличността на зарядните устройства, за да може те да бъдат наясно какво ги очаква, когато пристигнат на мястото за зареждане. В закона се предвижда също тежкотоварните зарядни устройства с мощност 350 кВт за камиони да бъдат достъпни на всеки 60 км основната трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T) и на всеки100 км по други главни пътища.

Новите правила влизат в сила през 2025 г., като целта е постигане на пълно покритие със зарядни станции на транспортната мрежа в ЕС до 2030 г. Те също така гарантират на задвижваните с водород превозни средства достъп до зарядни станции на всеки 200 км по основните пътища в Европа.

Законодателството е част от програмата на ЕС „Fit For 55“, която има за цел да намали емисиите на парниковите газове с 55% до 2030 г. и обхватът му се простира далеч отвъд автомобилния транспорт. От летищата се изисква да осигурят електричество на стационарни самолети на всички изходи до 2025 г. и на всички отдалечени стоянки до 2030 г., а пристанищата, използвани от големи пътнически кораби и контейнеровози, са законово задължени да осигурят таксуване от брега до 2030 г.