„Родителите от цяла една година пробно имат в своите телефони същото
приложение като в реално време получават пълна информация за оценки,
отсъствия, домашна, бележка или забележка на ученика, отношение към
различни проблеми, които съществуват в училище“.
Огромна част от родителите ползват електронния дневник и са доволни от
улеснението. Предвидено е за тези родители, които са встрани от
дигиталния свят, в края на всеки месец да бъде предоставяна информация
за отсъствията и оценките на тяхното дете.
„Ако има опити за някакви хакерски намеси, те ще бъдат
около края на учебния срок, когато някой ученик не е доволен от срочната
или годишната си оценка. Шеговито с колегите си говорим, че ако
навремето изчезваха дневници в края на срока, сега възможността изчезват
случайно телефони на учители в края на срока е новост“, оптимист е той.
„Много големи крачки трябва да правим, за да преодолеем изоставането, което имаме в цялостната дигитализация на учебния процес. Докато електронния дневник е помагане на родителите и намаляване на бумащината, то въвеждането на съвременни електронни методи за преподаване става доста по-крехко и бавно”. Почти навсякъде вече учениците имат възможност да ползват безплатно PDF формати на електронни учебници. Електронните учебници обаче трябва да не бъдат само в статични формати, убеден е той.
„На децата не само би им било по-интересно. На тях бъдещето и целият им живот определено ще бъде в тази плоскост и хартиените носители, за които много често си говорим преминават в миналото. На ученика му трябва да учи онова, с което ще живее след 10-15 години“.
Голям проблем пред образованието е също, че сред кандидатите за учители
има много, които са получили образователна степен, но „за съжаление има
хора, на които образованието им е останало на едно много ниско ниво, но
въпреки всичко са получили документа за висше“.
Към днешна дата, стартовата заплата на млад учител без никакъв трудов
стаж е 720 лева, а от 1 януари ще бъде 960 лв. На един учител с 15-20
години трудов стаж е 1300 лв, сподели директорът.
Има тенденцията на връщане към системата от хора, които някога са
завършили подходяща специалност, но 10-15 години са работили друго.
Проблемът е, че те нямат необходимата добра мотивация, сподели той.