© НЗОК

Във фокуса на разговорите са основно извънболничната и денталната помощ, достъпът до помощни средства, както и какво включват задълженията и услугите, които личният лекар трябва да им осигури като здравноосигурени граждани.

Специално внимание е отделено на възможностите за достъп до личната здравна информация чрез мобилното приложение „еЗдраве“, както и на практическите стъпки за ползването му. Служител от „Информационно обслужване“ АД на място сдвоява телефоните на желаещите с приложението и представя функционалността му. На хората им се разяснява и редът за подаване на сигнал, ако открият нередност, както и рисковете от зачестилите фишинг измами, при които се използва името на НЗОК с цел измама или злоупотреба с лични данни. Експертите на НЗОК дават конкретни съвети как да се разпознават фалшиви съобщения и как да се реагира при съмнение за измама.

Проектът вече започна пилотно в домове за възрастни хора в София. Срещите с възрастните хора се провеждат на място, в достъпен и разбираем формат, като се насърчава диалогът, споделянето и задаването на въпроси от страна на присъстващите.

От есента експертите на НЗОК ще се срещат с ученици и студенти, с които ще обсъждат и ще бъдат разяснявани темите за профилактиката и възможностите за медицинска помощ по време на пътуване. Инициативата е в рамките на информационна кампания „НЗОК за теб“.