Целта на промяната е да бъде сведено до минимум времето за обработката на декларираните от потребителите данни, както и на синхронизацията на информацията за платените местни данъци. От 2005 г. местните данъци и такси се администрират от общините, а не от приходната агенция. По тази причина в момента данните за платените местни данъци и такси, които се обменят между информационните системи на общините и НАП, се зареждат на различни интервали от време в е-Портала на приходната агенция поради което се получава разминаване в справките, които клиентите получават онлайн от НАП и от общините.
Освен през e-Gov.bg, физическите и юридическите лица имат възможност да декларират и плащат местните си данъци и такси през електронните услуги на съответната община, Системата за сигурно електронно връчване и Единна входна точка за електронни плащания за централната и местна администрации на МЕУ.
НАП продължава да предлага на потребителите други над 170 електронни услуги, достъпни с персонален код или електронен подпис (КЕП). Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления, получаване на удостоверения и други.