Сега се ремонтира връхната конструкция и долното строене на дясното платно. Предстои полагането на хидроизолация и асфалт. След 1 юли остават довършителни работи от долната страна на съоръжението, които ще приключат в края на годината. Те няма да затрудняват трафика, уверяват от регионалното ведомство.
За възстановяване на виадукта, който е силно амортизиран, държавната компания "Автомагистрали" ЕАД изгражда нови стоманобетонови плочи и тротоари. При ремонта монтират дилатационни фуги, чугунени отводнители и колекторна система. Лявото платно на съоръжението беше ремонтирано през 2017 г.
В края на 2019 г. се очаква да приключи ремонта на дясното платно на виадуктите. Очаква се в началото на юли да приключи работата по пътното платно и да бъде пуснато движението по виадуктите на АМ "Хемус". Ремонтът на дясното му платно включва възстановяване и на долното строене.
Движението по други два виадукта на АМ "Хемус" - "Потоп" и "Коренишки дол", ще бъде възстановено до края на ноември 2019 г.
Текущият ремонт на виадукт "Потоп" е заради цялостното му лошо състояние. Строителните работи включват премахване на съществуващата настилка и пластовете под нея до горния ръб на стоманобетонната плоча. Изграждат се нов изравнителен бетон и нови тротоарни блокове, ще има и нова хидроизолация.
Спешният ремонт на виадукт "Коренишки дол" включва строителни работи по двете платна, носещите стълбове и основите.
Ремонтираните виадукти ще осигурят не само комфорт при пътуване, но и ще отговарят на най-високите европейски критериите за устойчивост при земетресение.
Източник: news.bg