В периода от 1 до 10 януари 2021 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани с процесите по годишно приключване за 2020 г. и превключване работата на информационните системи за 2021 г., съобщиха от Приходната агенция.
Физическите лица, които подават годишната си декларация за облагане на доходите, могат да подадат своята декларация чрез електронната услуга със стартирането на кампанията от 11 януари 2021 г. Подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на НАП също ще започне тогава.
Възстановяване на прекъснати здравно-осигурителни права в периода 1-ви -10 януари 2021 г. (чрез плащания на здравни вноски от граждани) може да се извършва само по банков път чрез търговските банки.
Здравният статус, който НАП ще публикува на 1 януари 2021 г., ще бъде актуален с данни към 31 декември 2020 г. с изключение на плащанията от търговските банки, които ще бъдат актуални към 30.12.2020 г. Здравният статус няма да се актуализира в периода от 1-ви до 10 януари. Ако в този период се плати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП. Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 11 януари и тя ще включва всички данни към 10 януари 2021 г.
Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 (на цена, съобразно тарифата на съответния оператор).