Руменова информира, че има произнасяне на Съда на Европейския съюз относно въпроса форсмажорно обстоятелство ли са стачките при авиокомпаниите. “Съдът счита, че не са, защото превозвачите знаят предварително, че служителите им подготвят стачни действия. Понякога те опитват да избягат от отговорност и се позоват именно на "форсмажорно обстоятелство“, но това е неправомерно“, обясни Руменова. И добави, че освен обезщетението, при забавяне или отмяна на полет, включително и заради стачки, самолетната компания също така има задължението да положи определени грижи за пасажерите. Да им осигури храни и напитки, а при необходимост от настаняване в хотел – да поеме разходите за нощувките и трансфера до мястото за настаняване и обратно до летището.
Ако пасажерът изпусне следващия си полет с друг авиопревозвач заради първия си полет, който е закъснял или е бил отменен, той може да заведе дело за материални и нематериални щети срещу виновната компания, разясни още експертът.
За да се възползват от правата си, хората трябва да предприемат максимално бързо необходимите за това действия, както и да пазят бордните си карти, кореспонденция с търговеца и всички дурги доказателства. Ако се е наложило да си закупят храна и напитки или да ползват хотел за своя сметка, да съхранят платежните документи, за да ги представят за възстановяване на средствата.
Източник: focus-news.net