Това става с изменения в Наредбата за служебните архиви на нотариусите и нотариалните кантори, които днес са обнародвани в Държавен вестник и ще влязат в сила след един месец.

В информационната система на Нотариалната камара в момента има данни за над 2,4 млн. пълномощни, издадени не само от нотариуси и помощник-нотариуси, но и от кметовете. Всички държавни органи имат право на достъп до нея за справки в реално време, за да проверят автентичността на представено пред тях пълномощно.

С публикуваните днес в „Държавен вестник“ промени в системата ще влезе и информацията за пълномощни за извършване на действия на разпореждане с моторни превозни средства и ремаркета, както и за действия по регистрацията им в КАТ.

Другите пълномощни, чиято автентичност ще може да се проверява в системата, са тези за извършване на действия пред НАП. В мотивите за създаването на тази възможност за органите на НАП се сочеше, че така ще се предотвратят данъчни нарушения и най-вече неправомерно възстановяване на ДДС, чрез документни измами за получаване на данъчен кредит.