През месец юни 2024 година се констатира увеличение на жертвите с 39% спрямо същия месец на 2023 година. След това отново има спад на жертвите в периода юли-октомври средно с 24%. спрямо същия период на 2023 година. Последните два месеца на годината се характеризират отново със значително увеличение на жертвите с 39%.

"Сравнителният анализ показва нестабилна транспортна система, при която управлението на риска от настъпване на тежки катастрофи или липсва, или се използват неподходящи инструменти за въздействие на пътнотранспортния травматизъм. Налице е неспособност да се предвижда и въздейства настъпването на тежки катастрофи по републиканската и общинска пътна мрежа", посочват от Института и допълват: "В крайна сметка налице е тенденция за еволюционно намаляване на жертвите от пътни инциденти, а не от конкретни действия на отговорните институции. Еволюционното намаление означава, че за 10 години се е подобрила пътната инфраструктура, обновил се е автопарка и са се повишили медицинските способности да спасяват тежко ранени от преждевременна смърт."

Оттам уточняват, че през последните две години са се предприели редица законодателни промени, информационни кампании и засилен полицейски контрол за предотвратяване на тежки пътни инциденти с водачи, употребили алкохол и наркотици. През 2024 година е настъпило една тежка катастрофа с водач, употребил алкохол, докато през 2023 година те са били 4.

При употребата на наркотици се констатира, че има 1 настъпил смъртен случай през 2024 година, докато през 2023 са загинали 2 души. Това прави под 0,5 % от всички загинали вследствие пътни инциденти, посочват от Института по пътна безопаност.