Е-платформата на НАП предлага над 170 електронни услуги, достъпни с персонален код или електронен подпис /КЕП/. Сред услугите, които се ползват с ПИК – повече от 60, са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления, получаване на удостоверения и други.
Потребителите, които разполагат с персонален код, могат да проверят дали имат публични задължения, подлежащи на принудително изпълнение и да ги погасят, за да ползват различни данъчни облекчения и отстъпка за ранно онлайн деклариране и плащане до 1 април 2024 г. Данъкоплатците имат възможност да се възползват и от предварително попълнената данъчна декларация, която ще бъде достъпна в Портала за е-услуги в началото на март.
С ПИК, издаден от НАП, могат да се ползват не само е-услугите на агенцията, а и тези, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 70 общини, сред които и Столична и други, напомнят от приходното ведомство.
Издаването на персонален идентификационен код от НАП може да се заяви от разстояние – с обаждане на телефона на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, по пощата, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg), подържана от Министерство на електронно управление.
В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП, в който ще получи издадения ПИК. От съображения за сигурност, кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице, в запечатан плик, защото всички действия, извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани.