Проучването е проведено сред 800 души между 18 и 50 г. по метода на пряко стандартизирано телефонно интервю в периода 2-6 ноември и е по поръчка на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки.

Според данните всички останали фактори като находището, от което е добита водата (12%), дори цената й в магазина (10%), са далеч по-маловажни. Именно с марката се свързват и най-важните характеристики на водата, които се вземат предвид при покупка: вкус (51%) и качество (31%).

Резултатите показват, че пазарът на бутилирана вода покрива огромното мнозинство от гражданите в градовете на възраст между 18 и 50 години, а продуктът се консумира често и в значителни количества. Над 90% от анкетираните са заявили, че купуват бутилирана вода. 85% пият всекидневно или няколко пъти седмично, около 2/3 – над 1 литър бутилирана вода дневно.

За 53% от участниците в проучването е по-важно да знаят коя е марката на водата, която купуват, отколкото кое е находището, от което е бутилирана.

Близо 80% от потребителите на минерална вода държат да знаят кой е бутилирал водата. За тях името на конкретната компания е гарант за качеството на продукта, който купуват.

57% от хората се опасяват, че ако различни компании бутилират вода от един и същи източник, ще се размие отговорността за качеството й. Почти толкова смятат, че в този случай ще бъде невъзможно осъществяването на контрол върху качеството (58%). Скептицизъм проявяват всички групи потребители – по-млади и по-възрастни, в големи и малки градове, сред домакинства с малки деца и без деца.

45% от хората отговарят, че биха престанали да купуват бутилирана вода, ако се повиши цената й, а 38% - ако под марката, която обичайно купуват, се продава вода, бутилирана от различни фирми, макар и от едно място.


Източник: dnes.bg