По думите му дигитализацията на учебния процес е неизбежна. За първа година бяха одобрени и вече се използват електронни учебници по новите учебни програми за втори, шести и осми клас. Те не са просто PDF варианти на хартиените пособия, а съдържат интерактивни приложения, анимации и допълнителни онлайн източници на информация. „Над 45% от училищата имат свободен интернет, който покрива до 85% от класните стаи. Там учениците могат да следят уроците си по тези учебници. Подкрепяме проектите на училищата и детските градини за закупуване на компютри. Все още не можем да говорим за електронно обучение изцяло. Няма страна в ЕС, в която обучението да е само с електронни учебници”, посочи министърът.
Той подчерта, че всяка година учителите се обучават на иновативни
методи на преподаване и работа с електронни устройства. „Добрите
преподаватели са от изключително значение, защото образователната
система отговаря в най-голяма степен за бъдещето“, каза министърът. Той
обясни, че по тази причина МОН има множество политики за мотивирането на
педагогическите специалисти. „Не знаем след 20 години какви умения и
професии ще са необходими. Не знаем до каква степен ще се промени
пазарът на труда, но всички професии ще изискват дигитални умения“,
категоричен беше Красимир Вълчев.
Източник: monitor.bg