Първите 19 от вагоните ще пристигнат в България през април, а останалите 57 ще бъдат доставени по график до началото на юни. С тях Българските държавни железници ще модернизират над 20% от подвижния си състав и ще обслужват най-натоварените направления от София до Варна, Бургас и Русе.
Договорът включва доставка на 60 пътнически вагона от салонен тип за пътуване във втора класа, шест специализирани пътнически вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди, както и десет вагон-бистра. Общата стойност на договора е 30,5 млн. лева, която включва и всички разходи по доставката им до България. Единичната цена за вагон възлиза на 391 166 лева, поясниха от министерството.
В края на януари министърът на транспорта и съобщенията в оставка Георги Гвоздейков каза, че министерството и БДЖ са във финална фаза на преговори за закупуване на модернизиран подвижен състав от „Дойче бан“. Седмица по-късно представители на МТС и БДЖ заминаха за Лайпциг и посетиха базата на „Дойче бан“ за оглед на подвижния състав и изчистване на всички детайли по сделката. По думите на Гвоздейков това е първата видима крачка в реформата на българските железници, която 30 години се е провеждала само на хартия.
Подвижният състав отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт, оборудван е с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака. Последният планов ремонт на вагоните е извършен в периода 2018-2022 г., а до декември 2023 г. те са били в експлоатация по железопътната мрежа на Германия, информираха още от транспортното министерство.