Сделката е сред най-големите за годината - бизнесът на "Мото Пфое" е оценен на около 60 млн. евро. При продажбата е имало няколко кандидата - все големи компании от сектора, включително и местно лизингово дружество.
Цената не е обявена в решението на КЗК, но според източници на "Капитал" сделката оценява бизнеса на "Мото Пфое" в България на около 60 млн. евро, или около 5 пъти оперативната печалба. Консолидирани приходи на българското дружество за миналата година достигнаха 188 млн. лв. при печалба от почти 10 млн. лв. Според отчета й за миналата година компанията държи 9.41% от пазара на нови коли (през 2015 - 8.73%), от които на Ford се падат 7.1%. "Мото-Пфое" стартира дейност в България преди 26 години, когато хамбургската фамилна компания Hugo Pfohe започва да внася Ford. По-късно добавя към портфолиото си и Jaguar, Volvo и Land Rover.
Макар търговията с автомобили да не е сред най-големите бизнес дейности на Sumitomo, японският гигант развива такъв бизнес от години. Европейското подразделение Sumitomo Corporation Europе има автодилъри в Швеция, Полша, Словения и Словакия. Те продават марки като Ford, Hyundai, Honda и Citroen, като предлагат и финансови услуги. Има и съществен бизнес с производство и дистрибуция на авточасти в Европа.