Освен съобщенията в които се уведомява, че клиентът има пратка /понякога се посочва произволен номер / и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес. Най-новите изискват заявка за пренасочване на пратка поради отсъстващ получател.
Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта и др.
„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.
Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката.